کد خبر: ۲۵۲۲۰
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
حملات سایبری تا کی!

خطر بیخ گوشِ زیرساخت‌های حیاتی|مسئولان چرا تدابیری نمی‌اندیشند؟

طی چند روز گذشته شاهد حملات سایبری در زیرساخت‌های حیاتی بودیم که نمونه بارزی هک شبکه‌هایی و رادیویی و تلویزیونی و اینبار نیز سایت تلویبون در کمتر از یک هفته زنگ خطری درباره امنیت زیرساخت‌های فناوری در این سازمان است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه اینترنت و استفاده از فضای مجازی در جامعه روند صعودی گرفته است به گونه توسعه خدمات ارتباطات و فناوری می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کنند. به عبارت دیگر با پیشرفت روز افزون تکنولوژی امنیت سایبری بیش از پیش به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده چرا که هک داده‌ها می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات یا سرقت هویت شود و بسیاری از افراد مختلف را در معرض خطر قرار دهد. نکته‌ای که در این میان مهم توسعه خدمات ارتباطاتی بایستی همسو با توسعه زیرساخت‌ها و تقویت آن‌ها برای مقابله هک و حملات سایبری باشد. متاسفانه طی روز‌های اخیر شاهد حملات گسترده سایبری در کشور هستیم که و این موضوع با عث ایجاد اختلال در ارائه خدمات شده است.

با توجه به گستردگی و پیچیدگی حملات در فضای مجازی و به دلیل تنوع ابزار‌هایی که در این فضا وجود دارد، شرایط مقابله با این جرائم در فضای سایبری با شرایط مقابله با آن در محیط فیزیکی بسیار متفاوت است. از این رو، صرف تدوین قوانین و اعمال مجازات برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های وارده ناشی از اقدامات تروریستی سایبری کافی نبوده، بلکه به موازات آن نیازمند اتخاذ تدابیر پیشگیرانه نیز هستیم. چرا که در چند روز گذشته شاهد اوج گیری حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور بودیم. نمونه بارز آن هک شبکه‌هایی و رادیویی و تلویزیونی و اینبار نیز سایت تلویبون در کمتر از یک هفته زنگ خطری درباره امنیت زیرساخت‌های فناوری در این سازمان است.

مسئولان نباید به نوشته یک توئیت برای این مسئله مهم اکتفا کنند بلکه بایستی برای مقابله با تدابیری بیندیشند. در مجموع تنها راه جلوگیری از خطا‌های انسانی و کاهش حملات سایبری، آموزش و آگاهی‌رسانی است. کارمندان و حتی کاربران عادی اینترنتی باید با انواع تهدیدات و روش‌های مقابله با آن‌ها آشنا شوند و متخصصان نیز در لایه‌های مختلف فنی به آن‌ها کمک کنند.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی